למה ביקשה עיריית אלעד להצמיד אזיק אלקטרוני לעובדי הניקיון?

ארי וידר / צילום: בועז לב ארי No Comments on למה ביקשה עיריית אלעד להצמיד אזיק אלקטרוני לעובדי הניקיון?
10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האם עיריית אלעד דורשת להצמיד אזיק אלקטרוני לעובדי הניקיון בעיר? כך עולה מתביעה שהוגשה נגד עירית אלעד בידי חברת הניקיון מרדכי זיאבי.

חברת הניקיון שביקשה להתמודד במכרז הניקיון של עיריית אלעד טענה בבית המשפט כי מדובר במכרז פסול המכיל תנאים בלתי סבירים בעליל, בלתי חוקיים, שעיקרם מחירי מקסימום בלתי סבירים שאינם מאפשרים את ביצוע העבודות ללא פגיעה בשכר העובדים. החברה דרשה מבית המשפט לבטל את המכרז.

לאחר שחברות אשר התמודדו במכרז פנו לעירייה, שינתה העירייה את דרישתה ודרשה מהמתמודדים להצמיד לכלי העבודה או לעובדים עצמם אמצעי בקרה אלקטרוני.

חברת הניקיון טענה כי מדובר שמנוגדת להוראות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ולא יעלה על הדעת שרשות ציבורית תציב דרישה משפילה, פוגענית ומקוממת שכזו. לדברי העותרת, באמצעות עוה"ד חן וטל סומך, מדובר באמצעי המוכר ככזה המשמש כחלופת מעצר, ומשמעות הדרישה היא שלדעת העירייה עובדי הניקיון אינם זכאים לחרות ולכבוד.

מעיריית אלעד נמסר כי "בניגוד לטענות הלא נכונות על דרישה ל"אזיק אלקטרוני", המדובר בהאשמה שקרית וכי הדרישה שהעירייה כללה במכרז הינה דרישה המקובלת בערים רבות לשם בקרה אחר ביצוע הניקיון ואיסוף האשפה וכי זוהי דרישה חוקית שנבדקה על-ידי הגופים המשפטיים האחראיים על כך בעירייה".



0 תגובות